X

SkyDemon 3.15.8

PC Software

 
  • Filter
  • Time
  • عرض
مسح الكل
مشاركات جديدة

    SkyDemon 3.15.8

    The flight planning features in SkyDemon are all designed to make planning a flight less tedious and more interesting, by bringing the very best aeronautical briefing information directly to your fingertips in real time as you explore our charts and experiment with potential journeys. SkyDemon will help give you the confidence to fly further and to more interesting places. Plan a journey, brief yourself on potential hazards, prepare for flight and analyse your track logs. Live briefing data includes NOTAM, airfield documents and maps, TAF, METAR and wind forecasts at altitude.

    SkyDemon

    Dynamic Vector Charts
    Our charts are widely recognised as being the clearest aeronautical charts available. They are entirely bespoke, created by us every 28 days (at least) directly from raw aeronautical data published by the countries we cover. This means that wherever you fly, the look and feel of your chart is consistent.

    Comprised of many individually selectable layers and adjustable to your preferences, they show you only what you need to see and nothing else. Unlike printed charts, a SkyDemon chart is aware of your plans and can dynamically hide airspace and other features not relevant at the levels you are flying. This makes it much easier to interpret, and as a result, safer.

    There is a high level of interactivity in our charts. Many details which might in the past have been written permanently on your map are now completely hidden until asked for, by simply moving the mouse or touching with your finger. Practically every charted item can reveal extra information, whether it's the vertical boundaries or activity times of airspace, the frequencies for an airfield or the height of a ground-based obstruction.
    Best of all, because our charts are created and owned by us, they are all included as part of your subscription. We have charting for all of Europe, southern Africa, New Zealand and the USA.

    Route Planning Made Easy
    Planning a route with SkyDemon is as simple as clicking on, or touching, consecutive waypoints on the map. This intuitive method of route planning was pioneered by SkyDemon and is one of the hallmarks of our software's simplicity of use. Once configured, the route can easily be adjusted by dragging legs to create diversions. In this way you may find yourself planning many fantasy flights of the future.

    As you plan, SkyDemon obtains all the briefing information necessary for your flight in real time (more about that below) so that accurate readings of total distance and time are always available. Some of this information is used to create the Pilot Log, which you can view or print at any time and includes essential information like which headings to fly and your minimum safe altitudes. It also includes enroute frequencies and radio navigation aids you are likely to use.

    You will see warnings displayed in real time as you plan. Warnings include penetration of controlled or dangerous airspace, a temporary restricted area created by NOTAM, and planning to fly a leg lower than is safe. As with our charts, the types of warnings shown are configurable to your own preferences.


    File size: 7.8 MB

    Download
    http://s6.alxa.net/one/2022/01/SkyDemon.3.rar

    #2
    تم تصميم جميع ميزات تخطيط الرحلة في SkyDemon لجعل التخطيط للرحلة أقل مللًا وأكثر تشويقًا ، من خلال توفير أفضل معلومات الإحاطة للطيران مباشرة في متناول يدك في الوقت الفعلي أثناء استكشاف مخططاتنا وتجربة الرحلات المحتملة. ستساعدك SkyDemon على منحك الثقة للسفر إلى أماكن أكثر تشويقًا. خطط لرحلة ، واطلع على المخاطر المحتملة ، واستعد للرحلة وحلل سجلات المسار الخاصة بك. تتضمن بيانات الإحاطة الحية NOTAM ووثائق وخرائط المطارات و TAF و METAR وتنبؤات الرياح على ارتفاع.

    مخططات المتجهات الديناميكية
    تُعرف مخططاتنا على نطاق واسع بأنها أوضح مخططات الطيران المتاحة. إنها مخصصة بالكامل ، يتم إنشاؤها من قبلنا كل 28 يومًا (على الأقل) مباشرة من بيانات الطيران الأولية التي تنشرها البلدان التي نغطيها. هذا يعني أنه أينما سافرت ، يكون شكل ومظهر المخطط الخاص بك متسقًا.

    تتألف من العديد من الطبقات التي يمكن تحديدها بشكل فردي وقابلة للتعديل وفقًا لتفضيلاتك ، فهي تعرض لك فقط ما تحتاج إلى رؤيته ولا شيء آخر. على عكس المخططات المطبوعة ، فإن مخطط SkyDemon على دراية بخططك ويمكن أن يخفي ديناميكيًا المجال الجوي والميزات الأخرى غير ذات الصلة في المستويات التي تطير بها. هذا يجعل من السهل تفسيرها ، ونتيجة لذلك ، أكثر أمانًا.

    هناك مستوى عالٍ من التفاعل في مخططاتنا. العديد من التفاصيل التي ربما تكون قد تمت كتابتها في الماضي بشكل دائم على خريطتك أصبحت الآن مخفية تمامًا حتى يُطلب منك ذلك ، وذلك ببساطة عن طريق تحريك الماوس أو اللمس بإصبعك. عمليًا ، يمكن لكل عنصر مخطط أن يكشف عن معلومات إضافية ، سواء كانت الحدود الرأسية أو أوقات نشاط المجال الجوي ، أو الترددات لمطار أو ارتفاع عائق أرضي.
    والأفضل من ذلك كله ، نظرًا لأن مخططاتنا تم إنشاؤها وامتلاكها من قبلنا ، فقد تم تضمينها جميعًا كجزء من اشتراكك. لدينا رسوم بيانية لكل أوروبا وجنوب إفريقيا ونيوزيلندا والولايات المتحدة الأمريكية.

    أصبح تخطيط الطريق سهلاً
    يعد تخطيط مسار باستخدام SkyDemon أمرًا بسيطًا مثل النقر على نقاط الطريق المتتالية على الخريطة أو لمسها. ابتكرت SkyDemon هذه الطريقة البديهية لتخطيط المسار وهي إحدى السمات المميزة لبساطة استخدام برنامجنا. بمجرد التهيئة ، يمكن تعديل المسار بسهولة عن طريق سحب الأرجل لإنشاء عمليات تحويل. بهذه الطريقة قد تجد نفسك تخطط للعديد من الرحلات الجوية الخيالية في المستقبل.
    أثناء التخطيط ، تحصل SkyDemon على جميع المعلومات الموجزة اللازمة لرحلتك في الوقت الفعلي (المزيد حول ذلك أدناه) بحيث تتوفر دائمًا قراءات دقيقة لإجمالي المسافة والوقت. تُستخدم بعض هذه المعلومات لإنشاء Pilot Log ، والذي يمكنك عرضه أو طباعته في أي وقت ويتضمن معلومات أساسية مثل العناوين التي ستطير بها والحد الأدنى من الارتفاعات الآمنة. ويشمل أيضًا الترددات على الطريق ومساعدات الملاحة الراديوية التي من المحتمل أن تستخدمها.

    سترى التحذيرات معروضة في الوقت الحقيقي كما تخطط. تشمل التحذيرات اختراق المجال الجوي الخاضع للرقابة أو الخطر ، ومنطقة مقيدة مؤقتة أنشأتها NOTAM ، والتخطيط لتحليق ساق أقل مما هو آمن. كما هو الحال مع الرسوم البيانية لدينا ، فإن أنواع التحذيرات المعروضة قابلة للتهيئة وفقًا لتفضيلاتك الخاصة.
    تعليق
    Working...
    X